Leczenie kanałowe

Kiedy pacjent naszego gabinetu dentystycznego skarży się na intensywny, pulsujący ból zęba, a jednocześnie ma obrzęk np. policzka, najczęściej konieczne jest wykonanie leczenia kanałowego. Powodem tego rodzaju dolegliwości jest bowiem zaawansowane zapalenie miazgi lub zniszczenie nerwu, spowodowane między innymi próchnicą lub złamaniem zęba.

Leczenie endodontyczne rozpoczynamy standardowo od wykonania zdjęcia rentgenowskiego. Pozwala ono dostrzec zmiany chorobowe, zasięg zapalenia, a także skontrolować liczbę kanałów, ich kształt oraz orientacyjną długość.

Następnie stomatolog aplikuje znieczulenie miejscowe, zwiększające komfort pacjenta, po czym rozwierca ząb w celu odsłonięcia zainfekowanej miazgi, usuwając jednocześnie powstałą próchnicę. Przy wykorzystaniu zaawansowanych technologicznie urządzeń, takich jak chociażby endometr oraz mikroskop, sprawdzamy ponownie liczbę kanałów. Jest to niezwykle ważne, bowiem niedostrzeżenie jednego z nich może prowadzić do dalszego rozwoju groźnego zapalenia. Wyżej wymienione narzędzia pozwalają na rozpoznanie nawet kanałów bocznych lub zarośniętych.

Kolejnym etapem jest dokładne usunięcie zainfekowanej miazgi, bakterii i innych zanieczyszczeń z całego wnętrza zęba. Wykonuje się to przy użyciu specjalnych narzędzi, a także płynu dezynfekującego. W naszym gdańskim gabinecie zabieg ten wykonujemy przy użyciu endometru, czyli urządzenia wskazującego dokładną długość kanałów. Zapobiega to ułamaniu narzędzia lub perforacji.

Wielokrotne płukanie oraz użycie różnego typu narzędzi pozwala na dokładne oczyszczenie powierzchni z pozostałości zakażonej tkanki. Po uzyskaniu tego efektu lekarz endodonta osusza wnętrze zęba i wypełnia je gutaperką. Jest to specjalna substancja pochodzenia naturalnego, która szczelnie wypełnia wszystkie kanały. Materiał jest całkowicie biozgodny, nie ulega kurczeniu ani nie powoduje przebarwień koron zębowych.

Ostatnim etapem natomiast jest wypełnienie zęba standardowymi materiałami, wykorzystywanymi przy wypełnianiu ubytków zębowych.

Czym grozi niepodjęcie leczenia?

Każdy niepokojący objaw ze strony zębów powinien być skonsultowany ze stomatologiem. Często możemy nawet nie zauważyć żadnych nieprawidłowości w samej budowie zęba. Jednak nigdy nie powinniśmy lekceważyć bólu. Jest on dla nas ważnym ostrzeżeniem, dzięki któremu możemy w porę zareagować na rozwijające się zapalenie czy inne schorzenie.

Jeśli natomiast mimo bólu, pulsowania i obrzęku nie zgłosimy się od razu na leczenie kanałowe, może to doprowadzić do konieczności ekstrakcji zęba. Narażamy się wtedy nie tylko na ból i utratę zęba, który mógłby nam jeszcze służyć przez lata, ale jednocześnie na znacznie większe koszty, związane z leczeniem protetycznym.

Jakie są koszty związane z leczeniem ednodontycznym?

W naszym gabinecie dentystycznym w Gdańsku wykonujemy pełen pakiet zabiegów z zakresu endodoncji. Ceny ustalane są indywidualnie, na podstawie problematyki leczenia, liczby kanałów, typu zęba (siekacze, przedtrzonowe, trzonowe) oraz wielu innych czynników.

Standardowo ceny poszczególnych zabiegów zaczynają się od 800 zł (siekacze), 1000 zł (przedtrzonowce) oraz 1200 zł (trzonowce).

Leczenie kanałowe w naszym gabinecie w Gdańsku przebiega najczęściej w ramach jednej wizyty. Przeprowadzane jest w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu pacjent nie odczuwa bólu podczas i po zabiegu.

Po odpowiednio wykonanym leczeniu endodontycznym dany ząb jest nieco osłabiony, jednak przy odpowiedniej dbałości o higienę jamy ustnej może on służyć przez wiele lat.

Dental House
ul. Żwirki i Wigury 2